Underveis...

Sunday, November 28, 2004

Underveis...mot 2005

28.11.2004
Starter ny weblogg igjen idag. Lenge siden jeg har brukt noe av det jeg lærte på vevpublisering på HiO i fjor høst, og jeg har innimellom mye å si! Jeg skulle fortsatt på HiO dette semesteret med siste modul av Referanseutvikling, men måtte hoppe av. Jeg håper jeg får tatt det seinere. Jeg er ofte innom Tords sider PS hvor jeg alltid finner noe interessant og inspirerende å lese. Før helga kom jeg over skrivetrapp for tenkende bibliotekarer som han han har lagt ut. Tord etterlyser skrivende bibliotekar (kanskje dette har jobbet i underbevisstheten min siden fredag!?) og gir forslag til hvordan gi utrykk for synspunkt, eller delta i debatt på ulike nivåer. Målet er at flere bidrar til å synliggjøre biblioteket i mediabildet - dette må jo være viktig med tanke på å kanskje kunne påvirke og til og med styre folks og politikeres oppfatning av hva vi betyr og hva vi driver med!

Eksempel på fine blogger:

Jeg vil legge ut bilder i denne bloggen - må finne ut hvordan jeg gjør det.
Har snart lest ut Kate Fox: Watching the English : The Hidden Rules of English Behaviour. Morsom og interessant bok om engelsk væremåte, uttrykksmåte og "regler" i sosiale sammenhenger.

Her er lenke til webloggen min for våren 2004.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home