Underveis...

Tuesday, May 09, 2006

Uten forbindelse

Hjemme har vi vært uten vår vanlige bredbåndforbindelse siden fredag forrige uke.
Helt riktig som Espen Andersen skrev i Aftenposten i går, at tilgang og bruk av www endrer adferden vår og handlingsmønsteret vårt mht å finne informasjon. Jeg googler omtrent alt jeg lurer på og må snart ha den bærbare koplet opp på kjøkkenet for å kunne lagen dagens middag! Alt fra åpningstider, produktinfo, oppskrifter, tv-program (jeg kunne tenke meg å se, men ikke har fått sett i ordinær sendetid), dikt, bokanmeldelser +++
Medier som hele tiden vil gi meg informasjon jeg ikke er interessert i, begynner å bli helt uinteressante. Jeg liker mye bedre å finne stoff jeg er interessert i selv - liker følelsen av selv å styre retning og mengde info, som www gir anledning til. Skrur av TV og leser snart ikke papiraviser (med mindre nettforbindelsen er nede!). Nettbruk forsterker behovet for å velge selv.
Vanskelig å blogge i arbeidstiden og håper inderlig at Canal Digital snart finner feilen og utbedrer den.
Det er egentlig ikke holdbart å være en eneste dag til uten forbindelse!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home