Underveis...

Tuesday, December 05, 2006

Desember igjen!


Er det vanlig for alle mennesker at tida går fortere og fortere jo eldre man blir?
Jeg syns det var i går vi hadde førjul arrangementet på jobben som var i fjor!
Nå er arrangementet for 2006 vel overstått. Mye mas i forkant og etterkant - selve juleverkstedet er ok - publikum liker å komme til et arrangement som ikke er fullstendig preget av money, money, money...

Å flette julekurver, male på kongler, lage halmpynt, snekre fuglekasser, støpe tinnsoldater, lage grankranser, for å nevne noe, liker både barn og voksne som kommer, å være med på å lage.
Det er mer enn nok av julemarkeder ellers hvor det utelukkende er salg av mer eller mindre vellykkede juleprodukter.

For min del trenger jeg desember som en kontemplativ måned - et stille rom - hvor jeg kan få gå inn i mørket med et lite tent lys og finne både sorg og glede.
Jeg har utviklet stressallergi!!
Nekter å løpe fortere enn at jeg fortsatt har alle sansene i behold...
God førjulstid!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home