Underveis...

Wednesday, January 10, 2007

McNaught og Carsten Jensen


Noen i Oslo-området var heldige og fikk se kometen i en sprekk i skydekket i går ettermiddag!
Jeg kikket på himmelen i vest rundt klokka 17.00, men fra min synsvinkel mye skyer og lite himmel - dessverre. Ingen komet å se.

Her på jobb akkurat nå har jeg ingen mulighet til å se himmelen i øst ,hvor den også skal være synlig i tusmørket rundt soloppgang.
Foto til høyre tatt av Håkon Dahle, 09.01.07, kl. 16.04.

Begynte på Carsten Jensens bok "Vi, de druknede" i går. Den har fått bare gode anmeldelser, og er markedsført som en god historisk roman og fortelling. Den begynte bra - men etter noen få sider ganske fæle og nærgående og voldelige beskrivelser fra en krigssituasjon. Da sier det STOPP for min del (kanskje jeg er for "sart"?) - hopper over det verste og gir den en ny sjanse, men for mye av begredelige voldsscener og jeg er iethvertfall utelukket som leser.

Labels: , , ,

2 Comments:

At 12:11 AM, Blogger Fru Gran said...

Godt år til deg!
Når det gjelder den boka av Jensen, så mener jeg bestemt at kritikken i Morgenbladet var relativt lunken. Mulig jeg tar feil, men det kan jo sjekkes?
Min siste leste bok er Frelseren av Nesbø. Likte den. Før den igjen Elvis Olsen lever av Willy Ustad. Likte den og.
Livet er for kort til å lese dårlige bøker!
Rock on!
A

 
At 12:39 PM, Blogger Anne Birgit Gran Lindaas said...

Kanskje jeg skulle prøve Elvis lever av Willy Ustad? Simen er begeistra for Nesbø - han har jeg heller aldri lest (pinlig?)men har en bok hjemme av han. Nå savner jeg virkelig en god bok å "gå inn i"! :-)

 

Post a Comment

<< Home