Underveis...

Wednesday, June 13, 2007

Konsentrasjon

Vanligvis skummer jeg gjennom papiraviser uten særlig konsentrasjon. Søndag lyste overskriften "Å konsentrere seg" mot meg. Jan E. Hansen trigget konsentrasjonen min med sine betraktninger. Det står dårlig til med konsentrasjonen for de fleste av oss. Vi tenker mange tanker samtidig, gjør både en, to og tre ting samtidig og forflytter oss så fort at vi nesten mister oss selv underveis. Jeg jobber med konsentrasjonen. Sakte og her- og-nå er stikkord i denne sammenheng. En sterk lengsel etter å finne tilbake til genuine opplevelser, til å være i en situasjon, ikke før eller etter, har sendt meg på leting etter verktøy som gjør dette mulig. Det å være bevisst på å holde fokus på det man holder på med akkurat nå, fungerer bra for meg. Og noe så enkelt som å stoppe opp og trekke pusten dypt...
Jan E. Hansen forbeholder seg retten til å få tenke en tanke om gangen, og å få gjøre en ting om gangen - det gjør jeg også. Jeg trenger ikke flere bruddstykker av tilværelsen, men heller en mulighet, et rom, plass og anledning til å samle dem...

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home