Underveis...

Sunday, June 25, 2006

Sommerblogging


Jeg er lite innendørs og bruker minimalt med tid foran pc'en. Jeg tar ikke med meg den bærbare ut i hagen eller på sykkeltur!
Har lest to bøker i det siste: "Frederic Moreau - en ung manns historie" av Flaubert, og Amalie Skrams "Lucie". To forskjellige verdener - jeg er hekta på å forsvinne inn i andre virkeligheter, er nysgjerrig og har et klart behov for hverdagsflukt. Det blir plutselig litt tomt når jeg er ferdig med en god bok - jeg har kjøpt 3 jeg vil lese nå:
  • Mandelplukkersken / Simonetta Agnello Hornby
  • Istanbul - memories of a city / Orhan Pamuk
  • Salaam Brick Lane / Tarquin Hall

Labels: ,

2 Comments:

At 10:11 AM, Blogger Fru Gran said...

Jeg for min del holder på å lese Levi Henriksens "Bare mjuke pakker under treet"; novellesamling der alle novellene har handling knytta til jula. Like "cowboy-aktig" som romanen hans "Snø vil falle over snø som har falt".
Og for et språk! Han skriver utrulig bra, må jeg si. Nye måter å si ting på. Og svært levende. Anbefales!
Et aber er det jo: Å lese om jul i juni er litt kræsj i huet...
A

 
At 10:39 AM, Blogger Anne Birgit Gran Lindaas said...

Takk for tipset, Anne. Har hatt en følelse av at Levi Henriksen er fin å lese - jeg skal prøve meg på "Snø vil falle over snø som falt". Det ble til at jeg fant fram Rohinton Mistry : Familieanliggender - den er BRA!!! Nå er jeg inne i en skikkelig leserus - vil bare lese hele tida!!!

 

Post a Comment

<< Home