Underveis...

Wednesday, January 31, 2007

Leseglede?!


Jeg har aldri lest noe av Frid Ingulstad. Bortsett fra "Glimt fra Oslos historie for barn og unge" som er en bra blanding av fakta og fortellinger.

Ettersom jeg ikke har funnet noe alternativ til Carsten Jensens siste bok "Vi, de druknede" - skal jeg prøve meg på første bok "Gullnålen" i Ingulstads serie Sønnavind.
Er virkelig nysgjerrig på hvordan Norges bestselgende forfatter skriver!! Jeg syns Forfatterforeningen virker farlig eksklusiv (frimurerlosjeaktig!) og må innrømme at jeg har lagt fra meg den ene "gode" skjønnlitterære boka etter den andre... men heldigvis også funnet mange!
Jeg er stadig på leting etter den gode fortellingen og den gode leseropplevelsen. Anmeldelse følger!

Labels:

3 Comments:

At 12:52 AM, Blogger Fru Gran said...

For min del er jeg kommet til at den typen bøker Ingulstad skriver er for litteraturen det samme som sukker er innen ernæringen: Søtt og godt, men svært usunt...
A

 
At 12:53 AM, Blogger Fru Gran said...

Og ikke minst kvalmende når det inntas i store mengder...
:)

 
At 12:36 PM, Blogger Anne Birgit Gran Lindaas said...

Ja, du sier noe...Jeg har ikke fått tak i den første boka så kjøper en annen og prøver. Er virkelig nysgjerrig på hva dette er for noe når så mange kjøper og leser bøkene hennes. Kanskje de ligner på blader (som Romantikk, f.eks.) vi leste når vi var mellom 10-14 år? Har forresten begynt på Dag Solstads Roman 1987 - den har jeg ikke gitt opp! :-)

 

Post a Comment

<< Home